تصویر هدر بخش پست‌ها

عمارت رویایے..❥

dream mansio

کتاب BTS

کتاب BTS

| 𝑩𝒍𝒂𝒄𝒌 𝑳𝒐𝒕𝒖𝒔

کتاب بی تی اسو براتون بذارم یان نه ؟ از زبون خود اعضاس ادامه گذاشتم تا یه جاییشو


سئول

 

شلوغ ترین چهارراه کره در ناحیه گانگنام سئول، در نزدیکی ایستگاه سینسا (Sinsa Station) قرار دارد. کسانی که از پل هاننام بر روی رودخانه هان عبور می کنند و وارد گانگنام می شوند، قبل از رفتن به بخش های مختلف منطقه مانند نوهیون، چونگدام یا آپگوژونگ از این تقاطع عبور می کنند. وقتی ترافیک زیاد است، رانندگان ممکن است ده‌ها دقیقه به چراغ‌های راهنمایی خیره شوند و منتظر نوبت خود باشند؛ به همین دلیل اگر مقصد شما ایستگاه سینسا باشد، مترو احتمالاً بهترین راه برای رسیدن به این ایستگاه است.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

اما اگر مقصد شما به طور خاص جایی نزدیک به Exit1  از ایستگاه سینسا باشد، داستان کمی متفاوت خواهد بود؛ برای مثال اگر قصد رفتن به ساختمان چئونگ‌گو (Cheonggu) را داشته باشید که در سال ۲۰۱۰ مكان Big Hit Entertainment بوده و بعدها با نام HYBE شناخته شده. سئول، گنگنام-گو، دوسان دائرو ۱۶-ژیل ۱۳-۲۰؛ حتی با وجود این آدرس، اگر تا به حال به گانگنام یا تقاطع ایستگاه سینسا نرفته باشید، پیدا کردن ساختمان چئونگ‌گو آسان نیست.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

براساس برنامه کاکائومپ (نسخه کره‌ای گوگل مپ)، فاصله بین این ساختمان و  Exit 1 برابر با ۵۶۸ متر است، اما نمی توان از روی نقشه تشخیص داد که ساختمان نزدیک به انتهای یک شیب تند است. همچنین وجود چندین پیچ در طول مسیر، برای رسیدن به آن را نشان نمی دهد. مگر اینکه با یاری GPS در آنجا رانندگی کنید، در غیر این صورت پیدا کردن ساختمان چئونگ‌گو می تواند کمی سخت باشد و باعث سردرگمی شود.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

( تو خیابان گم شده بوده.)

چنین اتفاقی برای جانگ هوسک نیز رخ داد که سه سال بعد به عنوان J-HOPE از BTS فعالیت خود را آغاز کرد. پس از امضای قرارداد کارآموزی با بیگ هیت اینترتینمنت در آوریل ۲۰۱۰، او در شهر زادگاهش گوانجو در حال آموزش بود که شرکت به او دستور داد تا به خوابگاه کارآموزی بیگ هیت اینترتینمنت در نزدیکی ساختمان چئونگ‌گو در سئول نقل مکان کند.

او در 24 دسامبر 2010 به سئول رسید.

در ادامه ترجمه ی کتاب بی تی اس :

(خیلی ترسیده بودم. شب کریسمس بود و خیابان ها پر از آدم های شاد، اما من اصلا نمی تونستم تحمل کنم.)

او هرگز سوار مترو سئول نشده یا شب کریسمس را در سینسا-دونگ تجربه نکرده بود. اینجا منطقه‌ای با ترافیک زیاد، حتی برای سئول است اما موقعیت بد خوابگاه، مترو شلوغ یا مکان ناآشنای سینسا به یک اندازه برای جی هوپ ترسناک بود.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

( مدام با خودم می گفتم: (این ناامید کننده است!)  و در نهایت با رئیس A&R تماس گرفتم و گفتم: (پس چطور می تونم به خوابگاه برسم؟)

بعد از تماس، به گفته‌ی خودش مستقیم به مسیر ادامه داد، و به هر نحوی که شده بالاخره به خوابگاه رسید. این آغاز زندگی خوابگاهی بود که از روز قبل انتظار (شوگا لباس زیر تنش بود. [جی هوپ می خنده] پای خوک تو ظرف شویی مونده بود، لباس های شسته شده روی زمین پخش و پلا شده بودن و همه با لباس زیر راه می رفتن. با خودم فکر کردم پس زندگی خوابگاهی که میگن اینه.)ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

حدود یک ماه و نیم قبل از آن، در ابتدای ماه نوامبر، مین یونگی که به عنوان SUGA از BTS شروع به کار کرده بود، درست مانند جی هوپ به ایستگاه سینا رسیده و به دنبال خوابگاه می گشت. ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

 (پدر و مادرم من رو به اونجا بردن و بعد به خونه برگشتن. یک استودیو برای تمرین تو زیرزمین رستوران یوجونگ در نزدیکی ساختمان چونگو بود. اونجا وایمیسادم تا اینکه پودگ بیرون بیاد و من رو داخل ببره. پدر و مادرم بعدا به من گفتن که به نظر می رسید انگار به زور من رو جایی می بردن [می خنده])

شوگا در آن زمان هفده ساله بود. او کمی جوان تر از آن بود که خانه اش دئگو را ترک کند تا به سئول بیاید فقط به این دلیل که در زمینه موسیقی کار کند. اما در کره اگر کسی در سئول نباشد، تبدیل شدن به یک هنرمند محبوب کار دشواری است.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

 (من عضو یک گروه رقص در داگو بودم، و در استودیوی که آنجا بود کار می کردم.اما انجا خیلی کوچک و ما فقط هر از گاهی اونجا کنسرت داشتم!!؟؟ حتی گاهی برای اجرا هامون به جای پول بلیت به ما می دادند. لزوماً این کار را برای پول انجام نمی‌دادیم، اما بعض وقت ها فکر می کنم که شایدبهتر بود که  حداقل به  اندازه خرید یک وعده غذایی دستمزد آن موقع می‌گرفتیم  و خیلی وقت‌ها حتی این دستمزد را هم نمی گرفتیم.)

زمانی که شوگا وارد بیگ هیت اینترتینمنت شد، یک ترانه سرا بود که در دئگو کار می کرد و و در برابر آهنگ هایش به او حقوق می دادند. او برای یادگیری MIDI به هنرستان موسیقی می رفت، به آهنگسازان معرفی می شد واز استودیو به استودیو کارهای متفاوتی انجام می داد. در آن زمان، هیچ دبیرستانی وجود نداشت که موسیقی رایج در دئگو را تدریس کند، به همین دلیل فقط برای این که وارد دبیرستان هنر شود، برای مدتی موسیقی کلاسیک را مطالعه کرد.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

او انواع مختلفی از موسیقی را از موسیقی دانان مختلف آموخته و همه چیز را از ترانه های مدرسه تا آوازهای دوتار می نوشت. اما برای نوجوانی که رویای موسیقی دان حرفه ای شدن را در سر داشت، به خصوص نوجوانی که شیفته هیپ هاپ بود، شانس او خارج از سئول بسیار ضعیف بود.

(هیپ هاپ در آن زمان در داگو چندان رایج نبود.زمانی بود که مردم رپرها را مسخره می‌کردند و آنها را «جنگجویان هیپ‌هاپ» صدا می‌کردند، و وقتی هیونگ‌های من باهم در پارک جمع می شدیم و باهم موسیقی می‌ساختم، ،شاید ما بیست نفر را به عنوان تماشاگر جذب می کردیم. و اولین باری که دور هم جمع شدیم، تنها دو نفر به عنوان تماشاگر داشتیم.)انتخاب منطقی بود که شوگا به سئول برود.

در واقع، شوگا و جی هوپ تصمیم گرفته بودند که قبل از پیوستن به بیگ هیت انترتینمنت به عنوان کارآموز، فرایند قبل از ایدول شدن را طی کنند؛ جی هوپ برای شرکت های دیگر تست انجام داده بود و در همان موقع که آرزو داشت خواننده شود ، دوستش از آموزشگاه رقص هاگوون ، بیگ هیت را به او توصیه کرد .ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

 همان طور که گروه خواننده های کره ای در دهه ۲۰۰۰ با سرعت ، نه تنها در داخل کشور بلکه در سطح بین المللی، محبوب شدند نوجوانان مشتاق به معروف شدن  به آموزشگاه رقص هاگوون  هجوم آوردند که نه تنها رقص را آموزش می دادند بلکه دانشجویان آینده دار را به شرکت هایی که خواننده ها در آن فعالیت می کردند، در سئول معرفی می کردند.به همین دلیل آموزش های اولیه جی هوپ قبل از ورود به خوابگاه در سئول با گوانجو برون سپاری شد.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

(افراد A&R بیگ هیت به گوانجو آمدند و شخصا در جلسات امتحان حضور داشتند. من برای آن ها رقصیدم، و بعد از موفقیت در آزمون، هشت ماه به عنوان کارآموز در حال آموزش بوده ام. ماهی یکبار در طول این آموزش، از خودم در حال رقصیدن و آواز خواندن ویدیو می ساختم تا برای شرکت های دیگر ارسال کنم.)

در همین حال، که شوگا یک ترانه سرا حرفه ای بود، به شخص خاصی در بیگ هیت اینترتینمنت علاقه مند شد.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

( من همیشه طرز آهنگ ساختن بنگ شی هیوک را دوست داشتم. آهنگ تیرا “like the first time” را خیلی دوست داشتم و فهمیدم که بنگ آن آهنگ را نوشته است.  او در آن زمان در تلویزیون یا هیچ چیز دیگری حضور نداشت، اما به عنوان یک ترانه سرا در میان افراد مشهور شناخته شده بود.)

برای نوجوانانی که اطلاعاتی چندانی از صنعت موسیقی نداشتن، اعتماد کردن به یک شرکت توصیه شده توسط یک رقصنده یا انجام تست  به این دلیل که یک ترانه سرای محبوبی در آنجا فعالیت داشت ، بهترین اقدام بود. حتی قبل از موفقیت باورنکردنی امروزی بی تی اس، شرکت بیگ هیت اینترتینمنت در سال ۲۰۱۰ یک شرکت قابل احترام بود که می توانست شرکتی باشد که یک موسیقی دان جوان ارزوی فعالیت کردن در آن را داشته باشد.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

بنگ شی هیوک—رئیس فعلی HYBE بیگ هیت را در سال 2005 تأسیس کرد، و زمانی که جی هوپ و شوگا قرارداد امضا کردند، او هنرمندان موفقی مانند 8Eight، J-Lim و 2AM را به ستاره تبدیل کرد بود. آهنگ AM2 به خصوص “Can’t Let You Go Even if I Die” که توسط بنگ شی هیوک ساخته شده بود، باعث شد این بند موفقیت های فراوانی  را کسب کنند.

بیگ هیت انترتینمنت آنقدر مهم نبود که بتوان آن را به عنوان یک شرکت مهم در نظر گرفت. با این حال این شرکت به خاطر توانایی اش در ارائه مداوم آهنگ های موفق، شرکت شناخته شده ای شد.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

اما تیمی که بیگ هیت سعی داشت با شوگا و جی هوپ بسازد ، تیمی که بعد ها به اسم بی تی اس معروف  شد ،برای بنگ شی هیوک چالشی جدیدی بود. ساخت گروه پاپ کره ای  مانند تولید یک فیلم پرفروش هالیوودی بود. همه تلاش ها از جمله سرمایه، برنامه ریزی، تبلیغات و روابط عمومی و حتی ارزش برند خود شرکت د ان گروه خلاصه می شد. همچنین این صنعت به قدری رقابتی بود که تنها حدود پنج گروه پسر و پنج گروه دختر در یک دهه را می توان موفق دانست.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

بیشتر این گروه های محبوب از سه شرکت که به (the big three) معروف بوده اند ،فعالیت داشتند: SM Entertainment، YG Entertainment و JYP Entertainment. این شرکت ها، مانند استودیوهای بزرگ هالیوود، بیشترین سهم ، سرمایه و دانش را در این صنعت داشتند. البته 2PM در بیگ هیت در حال فعالیت بودند ، اما یکی از شرکای شرکت JYP یکی از کسانی بود که از آموزش تا دی بیوشان همراهشان بود.

برای بیگ هیت اینترتینمنت، فرآیند ساخت، آموزش و دیبیو کار جدیدی بود. ناگفته نماند که کل این فرآیند بسیار دشوارتر و پرهزینه تر از راه اندازی یک نمایش است. گروه های پاپ کره ای  نیاز به تسلط همزمان بر آواز و رقص روی صحنه و تمام آن آواز و رقص باید به آن ها آموزش داده شود؛ به این معنی که فضای تمرین  برای آموزش آواز و رقص باید برای ترینی ها به اندازه ی کافی باشد.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

برای کسانی مانند شوگا و جی هوپ که از خانه دور بودند و همچنین هر کسی که پتانسیل بالایی از خودشان نشان داده  وبه دبیو خود نزدیک تر بود ، باید برای او اتاق و تخته فراهم می شد.آماده سازی یک گروه پاپ کره ای  برای دبیو کردن  نه تنها به دفاتری در خود شرکت، بلکه به فضا برای تمام موارد بالا نیز نیاز داشتند. به همین دلیل بود که جی هوپ با دیدن شب کریسمس وقتی که  برای اولین بار وارد خوابگاه شد، شگفت زده شد.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

برای جی هوپ شرکت بیگ هیت ، شرکت بزرگی بود که او توانست به آنها اعتماد کند. اما از برخی جهات، این شرکت با داشتن  دفاتر اداری و استودیوهای ضبط صدا در اتاق های تنگ در طبقه دوم  به یک استارت آپ بیشتر نزدیک تر بود. بنگ سی هیوک از یکی از این اتاق های کوچک برای کارهای هنری و اداری خود از جمله جلسات استفاده می کرد. آن قدر کوچک بود که فقط سه نفر در اتاق جا  و شخص سوم باید روی زمین مینشست.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

بنگ به جای اینکه همه کارآموز ها را به یک ساختمان بیاورد، فضای برای تمرین و اقامت کارآموزها در اطراف ساختمان چئونگگو اجاره می کرد. فیلم تمرین Jungkook در فوریه سال 2013 نشان داد که فضای دفتر اشوان ، تنها برای انجام دادن ابتدایی ترین کار ها کافی بود.

در سال ۲۰۱۳، بیگ هیت هر آنچه برای شرکت خود نیاز داشتند را در حد اندازه ی شرکت خود داشت. اما در مقایسه با سه شرکت بزرگ به نظر می آمد که آن ها چیزی نداشتند. یکی از چیزهایی که در بیگ هیت به صورت فراوان بود، مردم که در انجا کار میکردند، بود. برای مثال کاآموز را در نظر بگیرید. حدود پانزده کاآموز مرد  برای عضو شدن در گروه بی تی اس در حال رقابت بودند. در یک زمان هم، بیست کارآموز برای عضو شدن در گروه دخترانه Glam رقابت می کردند که یک سال قبل از بی تی اس فعالیت خود را به عنوان گروه شروع کردند.

 بیگ هیت علاوه بر تهیه کننده و تولید محتوا بنگ شی هیوک، تهیه کننده آهنگ پودوگ، و پسر کارگردان اجرا، سونگدوک را نیز داشت.اما برای دو نوجوانی که از داگو و گوانجو به سئول آمده بودند، اولین چیزی که برای شوگا ،در مورد ورود به خوابگاه تاثیر زیادی داشت، این بود که تعداد زیادی نوجوان دیگر هم سن و سال با علایق مشابه او وجود داشت.ترجمه ی کتاب بی تی اس، فراتر از داستان.

شوگا به یاد دارد : (من به استودیوی ضبط رفتم و RM و High Boi و سایر ترنی آنجا بودند، و همه ما هیجان زده  فقط در مورد موسیقی صحبت کردیم.)


اگه میخواین براتو میذارم قسمت بعدی داستان نامجونه